Çarşamba, Ocak 31, 2007

MEB'den ''öğretmenlik alan sınavı'' anketi...



Ankara - Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), öğretmen atamalarında alanlar bazında ilk kez yapılması düşünülen seçme sınavı hakkındaki görüşleri değerlendirmek için
''Öğretmenlik Alan Sınavı'' anketi düzenledi.

Anketin konusunu, Kamu Görevlerinde İlk Defa Atanacaklar için Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik'te yapılan değişiklik oluşturuyor. Bu değişikliğe göre, eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfına dahil öğretmen kadrolarına, Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS) sonucuna göre alınacak puanın yüzde 50'si ile MEB tarafından yapılacak seçme sınavı sonucunda alınacak puanın yüzde 50'si esas alınmak suretiyle atama imkanı veriliyor. İlk seçme sınavının Ağustos 2007'de yapılması planlanıyor.

Bakanlık, internet üzerinde başlattığı ankette, ''MEB'e bağlı resmi eğitim kurumlarına ilk defa yapılacak öğretmen atamaları, KPSS sonucu alınacak puanın yüzde 50'si ile bakanlık tarafından alanlar bazında yapılacak seçme sınavı sonucu alınacak puanın yüzde 50'si esas alınarak puan üstünlüğüne göre yapılmalı'' önerisi, ''Tamamen katılıyorum'', ''Katılıyorum'', ''Kararsızım'', ''Katılmıyorum'', ''Hiç katılmıyorum'' şeklinde derecelendirildi.

Hiç yorum yok: