Pazartesi, Şubat 05, 2007

Eğitimli nüfusu istihdamda sonuncuyuz!!
ANKARA (AA)- Türk Eğitim-Sen'in araştırmasına göre, Türkiye, OECD ülkeleri arasında ''eğitimli nüfusu istihdam etmede son sırada'' yer alıyor.

Türk Eğitim-Sen'in, eğitim alanında Türkiye ile OECD ülkelerini karşılaştırdığı araştırmaya göre, OECD ülkelerinde kızlar erkeklere göre 0.8 yıl daha fazla eğitim görürken, Türkiye'de erkekler kızlara göre 2.1 yıl daha fazla eğitim alıyor.

Türkiye, okul süresi açısından OECD ülkeleri arasında sondan üçüncü sırada bulunuyor.

Araştırmaya göre, OECD ülkelerinde yüksek öğretimi bitirenlerin oranı ise Türkiye'nin ortalama 3 katı.

Eğitimli nüfusunu istihdam etmede en başarılı ülke yüzde 91 ile İsviçre olurken bu ülkeyi yüzde 87 ile İzlanda, yüzde 80 ile Norveç, yüzde 79 ile Danimarka, yüzde 75 ile Japonya ve Hollanda izliyor. Türkiye'de ise bu oran yüzde 54.

Hiç yorum yok: