Cumartesi, Şubat 10, 2007

Rektör atama kararı Resmi Gazete'de yayımlandı
Ankara - Anayasa Mahkemesi'nin 15 yeni üniversiteye kurucu rektör atanmasına ilişkin yasa hükmünün yürürlüğünün durdurulmasına ilişkin kararı Resmi Gazete'de
yayımlandı.

Kararda, 5573 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanunu, Yükseköğretim Kanunu, Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, Telsiz Kanunu ile 78 ve 190 Sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'un 1. maddesiyle değiştirilen 5467 sayılı Yükseköğretim
Kurumları Teşkilatı Kanunu, Yükseköğretim Kanunu, Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, Telsiz Kanunu ile 78 ve 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamelerde
Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun'un, yeni üniversitelere kurucu rektör atama esaslarını içeren geçici 1. maddesinin, Anayasa'ya aykırı bulunduğundan iptal
edildiği anımsatıldı.

Kararda, bu maddenin uygulanmasından doğacak sonradan giderilmesi güç veya olanaksız durum ve zararların önlenmesi ve iptal kararının sonuçsuz kalmaması
için yürürlüğün durdurulmasına oybirliğiyle karar verildiği kaydedildi.

İptal edilen düzenleme, yeni kurulan üniversitelerin kurucu rektörlerinin 2 yıl görev yapmasını öngörüyordu. YÖK Genel Kurulu'nun, yasanın yürürlük tarihinden itibaren bir ay içinde 4'te 3 çoğunlukla 6 rektör adayı seçmesini öngören düzenleme, Milli Eğitim Bakanı'nın, aday sayısını 3'e indirerek, Cumhurbaşkanı'na sunmasını düzenliyordu.

YÖK'ün, aday belirleme işlemini bir ay içinde sonuçlandıramaması durumunda, Milli Eğitim Bakanı'nın belirleyeceği 3 adayın, Cumhurbaşkanı'na sunulmasını
öngörüyordu.

Hiç yorum yok: