Cuma, Şubat 02, 2007

OKS tamamen kalkmıyor...

Fen, sosyal bilimler ve öğretmen liseleri 2009’dan sonra da sınavla öğrenci alacak.

GÜLSEREN ERGEZER GÜVER
NTV
Güncelleme: 22:15 TSİ 31 Ocak 2007 Çarşamba

İSTANBUL - Milli Eğitim Bakanlığı liselere girişte uygulanan OKS’yi, fen liseleri, sosyal bilimler liseleri ve anadolu öğretmen liseleri için, 2009’dan sonra da sürdürecek. Anadolu liseleri, meslek liseleri ve genel liseler ise öğrencilerini ilköğretim başarısına göre, sınavsız alacak....

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik’in, “2009’dan itibaren tamamen kalkacağını” açıkladığı Ortaöğretim Kurumları Sınavı tamamen kalkmıyor, sınırlandırılıyor.

OKS’siz bir model arayışını sürdüren MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, fen,. Sosyal bilimler ve anadolu öğretmen liselerine eskiden olduğu gibi yine sınavla öğrenci alınmasını benimsedi. Askeri liseler ve polis kolejleri de isterlerse öğrencilerini bu sınav sonuçlarına göre seçecek.

Yapılacak sınava ilköğretimi bitiren tüm öğrenciler giremeyecek. Sadece, ilköğretim başarısında belli bir barajı aşabilen öğrenciler katılacak. Böylece sınava giren öğrenci sayısı 700 binin çok altına düşecek.

İlköğretim başarısının sübjektif değerlendirmelerden arındırılması ve daha objektif bir ölçme-değerlendirme sistemi için ilköğretimde de 100’lük not sistemine geçilecek. 100’lük not sisteminde ortaya çıkması olası haksızlıkları gidermek için ise yeni istatistik formüller geliştirilecek.

Talim ve Terbiye Kurulu’nun son şeklini vermeye çalıştığı modele göre fen, sosyal bilimler ve anadolu öğretmen liseleri dışında kalan anadolu liseleri, genel liseler, tüm mesleki-teknik okullar ve imam hatip liselerine ilköğretim başarı puanına göre öğrenci alınacak. Öğrenciler bu okullardan birine yerleştirilebilmek için, tıpkı internet üzerinden yapılan ilköğretim kayıtlarında olduğu gibi bulundukları bölgedeki okullar arasından belli sayıda tercih yapacak. Yerleştirme işlemi, bu tercih listeleri üzerinden, bilgisayarla gerçekleştrilecek. Kurul, öğrencilerin özellikle belli anadolu liselerine girmek istemesi yüzünden yaşanacak karmaşanın, 9’uncu sınıfın sonunda giderilebileceğini savunuyor. Tartışılan modelde, liselerin dokuzuncu sınıfları, ortak derslerin okutulduğu istasyon sınıflar olacak ve bilgisayarlı yerleştirmeden memnun kalmayan öğrenciler, dokuzuncu sınıfın sonunda başka bir liseye geçebilecek.

Talim ve Terbiye Kurulu’ndaki bazı uzmanlar, okullar arası geçişin, dokuzuncu sınıf sonunda yapılacak merkezi bir sınava dayandırılmasından yana. Ancak bu konuda henüz görüşbirliği sağlanamadı.

Talim ve Terbiye Kurulu, OKS’den sonra uygulanacak model üzerinde çalışırken, MEB’e bağlı sınavları gerçekleştiren Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü 2007 ve 2008’de yapılacak OKS ile ilgili bazı değişiklikler üzerinde duruyor. Buna göre ilköğretim başarısının yüzde 15’i, OKS puanına eklenecek. Böylece öğrencilerin okul eğitimine de önem vermesi sağlanacak. Öğrencilerden, sınav sonuçları belli olduktan sonra, bir kereye mahsus olmak üzere tercih listesi alınacak. Daha sonra yeniden tercih yaptırılmayacak. Yerleştirme işlemleri, tek liste üzerinden tamamlanacak. Tercihlerinden herhangi birisine yerleştirilen bir öğrenci, daha sonra üst tercihinde kontenjan açığı doğarsa, üst tercihine geçirilecek. Kayıt dönemleri birkaç günle sınırlı tutulacak. Böylece kayıtların yeni öğretim yılına sarkması, okul kontenjanlarının uzun süre boş kalması ve öğrencilerin okul kapılarında mağdur olması önlenecek.

Hiç yorum yok: