Pazar, Şubat 04, 2007

"Taşımalı eğitimle köyden kente göç önlenmekte"


ANKARA (İHA) - Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, "Taşımalı eğitimle köyden kente göç önlenmekte, hatta bir çok yerde geriye dönüş bile olmaktadır" dedi.

Bakan Çelik, Bursa Milletvekili Kemal Demirel'in soru önergesine verdiği yazılı cevabında, taşımalı eğitimi savunurken, yararlarını da açıkladı. Öğrencileri taşıma kapsamına alınan her köye en az bir sınıf öğretmeni verilmesi zorunluluğu dikkate alınırsa her öğretim yılında, en az öğrenci taşınan okul sayısı kadar sınıf öğretmeni tasarrufunda bulunulduğunu belirten Bakan Çelik, "Taşınan bir öğrencinin maliyeti, yatılı ve pansiyonlu okulda okuyan bir öğrenciden daha ucuza gelmektedir. Öğrencisi taşınan okula tahsis edilen araç-gereç ve danıtam malzemesinin, merkez okula gönderilmesi ile bu malzemelerden daha çok öğrencinin yararlanması ve bu alanda yapılan harcamalarda da büyük ölçüde tasarruf sağlanmaktadır" ifadelerine yer verdi.

Bakan Çelik, taşımalı eğitimin faydalarıyla ilgili şu bilgilere de yer verdi: "Öğrencisi taşınan okulun elektrik, su, ısınma, personel ve bakım-onarım giderlerinde büyük tasarruf sağlanmıştır. İlköğretim müfettişlerining eçici görev yollukları için yapılan harcamalar azalmakta, ayrıca merkez okuldaki rehberlik ve tefriş işlemlerine daha çok zaman ayırmaları sağlanmaktadır. Boş kalan okul, bina ve tesisleri ile öğretmen lojmanlarının, halk eğitim, PTT, sağlık ocağı, köy konağı gibi kamu ve kurumların hizmetine tahsis yapıldığından yeni yatırımlara gerek kalmamaktadır. taşımalı ilköğretim kapsamına alınan ve okulu bulunmayan köy, mahalle ve mezralara okul yapımına gerek kalmamaktadır. Taşımalı eğitimle köyden kente göç önlenmekte, hatta bir çok yerde geriye dönüş bile olmaktadır".

2006-2007 öğretim yılın rakamlarına göre taşınılan merkez okul sayısı 6 bin 410, taşınan okul sayısı 27 bin 818, taşınan öğrenci sayısı 363 bin 276'sı erkek ve 331 bin 53'ü kız olmak üzere toplam 694 bin 329. Tüm sınıfları taşındığı için kapalı okul sayısı ise 14 bin 909.

Hiç yorum yok: