Cuma, Şubat 09, 2007

Mezun olamayan öğrencilere sorumluluk sınavı
Ankara (AA)- Mezun olamayan ve sınav hakkı bulunan son sınıf öğrencileri, ikinci dönemin ilk haftasında ve ders kesimini takip eden bir hafta içinde sorumluluk sınavına girebilecek.

Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Vekili Necat Birinci imzasıyla yayımlanan genelgeye göre, Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliğinde yapılan değişiklikle ders kesiminde yapılan sorumluluk sınavlarına ilave olarak ikinci dönemin ilk haftasında da sorumluluk sınavları yapılacak.

İkinci dönemin ilk haftasında ve ders kesiminde yapılacak olan sorumluluk sınavlarına girmeye hak kazananlar şöyle:

''-2004-2005 öğretim yılında hazırlık sınıflarından sorumlu geçen öğrenciler sınava girme hakları bitinceye kadar sorumlu oldukları hazırlık sınıfı derslerinden,
-Daha önceki öğretim yıllarında mezun olamayıp beklemeli durumda olan ve sınav hakkı bulunan son sınıf öğrencileri sorumlu oldukları ders veya derslerden,
-2006-2007 öğretim yılında 11 ve 12. sınıfa devam eden öğrencilerden alt sınıflarda sorumlu ders veya dersleri bulunanlar bu ders veya derslerden,
-2006-2007 öğretim yılında üç yıllık sisteme tabi olarak ayrı sınıf oluşturulan 10 uncu sınıf öğrencileri alt sınıfta sorumlu oldukları ders veya derslerden,
-Üç yıllık sisteme tabi olmalarına rağmen ayrı sınıf oluşturulamadığından dört yıllık sisteme tabi olan 10'uncu sınıf öğrencileri 9'uncu sınıfta sorumlu oldukları ders veya derslerden.''

Öte yandan mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarındaki öğrenciler 9 uncu sınıfta sorumlu oldukları meslek derslerinden sorumlu tutulmayacaklar.Yeni ders yılının başlamasından bir hafta önce bitecek şekilde yapılacak olan ortalama yükseltme ve sorumluluk sınavlarına, sınav hakkı bulunan öğrenciler ile birlikte 2006-2007 öğretim yılında öğrenim gören tüm öğrenciler girebilecek.

Hiç yorum yok: