Çarşamba, Şubat 07, 2007

LES, ALES olarak değiştirildi
Ankara (AA)- ÖSYM tarafından yapılan Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (LES), ''Akademik Personel ve Lisansüstü Sınavı'' (ALES) olarak değiştirildi.

Bu yıldan itibaren yüksek öğretim kurumlarından belirli akademik kadrolara atanmak veya lisansüstü eğitim yapmak isteyen adaylar ALES'e başvuracaklar.

ÖSYM'den yapılan açıklamaya göre, Yükseköğretim Genel Kurulu, yüksek öğretim kurumlarında öğretim elemanı kadrolarına atanmak için yapılması gereken sınavla LES'in birleştirilmesine ve yeni sınavın adının ''ALES'' olmasına karar verildi.

ALES, ilkbahar ve sonbahar dönemlerinde olmak üzere iki kez yapılacak. Sınavda 40'ar sorudan oluşan Sayısal-1 ve Sayısal-2 testleri ile 80 sorudan oluşan sözel testi yer alacak. Testlerde yer alacak soruların niteliği daha önce yapılan LES'te yer alan testlerdeki sorulara benzer olacak.

ALES ile LES arasındaki tek fark, LES'te yer alan 80 soruluk sayısal testin yerine ALES'te 40'ar soruluk Sayısal-1 ve Sayısal-2 testlerinin bulunması.
Yüksek öğretim kurumlarında öğretim görevlisi, okutman, araştırma görevlisi, uzman, çevirici ve eğitim öğretim planlamacısı kadrolarına açıktan veya öğretim elemanı dışındaki kadrolardan naklen atanabilmek için ALES'e girme şartı getirildi. Bu kadrolar için 100 üzerinden en az 70 puan almak gerekiyor.

ALES, 2007 yılı ilkbahar döneminde 22 Nisan Pazar günü 40 merkezde yapılacak. sınava girmek isteyen adaylar, 26 Şubat-5 Mart tarihleri arasında üniversite rektörlüklerine başvurabilecek.

Hiç yorum yok: